top of page

לא רק בירה - Caru cu Bere

יש לי חבר בשם ניר, מנהל שירות בטיסה , מה שקוראים לו בעברית "פרסר" , נו... כלכל ...זה שבטעות הרבה אנשים מכנים בשם דייל ראשי ...

בכל מקרה , במסגרת העבודה שלו , ניר נשלח לבוקרשט ברומניה להשתלמות כלשהי הקשורה לעבודתו באוויר...

כשנודע לי שניר נמצא בבוקרשט , ( היום בעידן פייסבוק לא ממש ניתן להסתיר דברים מהסוג הזה ) מיד אמרתי לו , שאם ממילא הוא כבר נמצא בעיר וממילא צריך גם להכניס לפה דבר או שניים כדי לשרוד כמובן , ( חוץ משוקולד ) זה יהיה מאד נחמד מצדו אם הוא יוכל לשתף אותנו כאן בבלוג על איזו מסעדה טובה שהוא אכל בא בבוקרשט .

לאחר מספר שעות קיבלתי מניר הודעה למייל בנוסח הבא :

StartFragmentהי גיא בבוקרשט ישנה מסעדה מדהימה הנקראת "קארו קו בארה" Caru cu Bere המסעדה הזו היא מסעדת "בירה" וכך גם הוא שמה , בתרגום חופשי "באר של בירה " מן הסתם נהוג לשתות שם בירה- והרבה...

לצד הבירה , בין היתר גם אוכלים דבר או שניים או שלושה.

המסעדה ממוקמת במבנה עתיק ומרשים הנראה כמו כנסיה לשעבר... עיטורים ופיתוחים מרשימים על הקירות והתקרה והכל על בסיס עץ מה שהופך את הישיבה במקום לחמה ונעימה במיוחד.

אבל ממה שאני מבין אתה רוצה לשמוע בעיקר על האוכל ... אז האוכל לא פחות ממצוין... טעים ביותר ומאד ביתי... ( בהנחה ואתה בא מבית רומני ) במסעדה מוגשת מנת הדגל של הרומנים "מאמה ליגה" , נדמה לי שכבר אין בנאדם אחד בעולם שלא מכיר את העיסה הזאת עשויית סולת ושלמעשה קיבלה גירסאות שונות בעדות שונות בעולם.

יש גם מרק ירקות מדהים המוגש בתוך לחם שנשרף למחצה בתנור והטעם, מה שנקרא "סוף הדרך" עשיר בטעמי ירקות טריים .

מנות נוספות כמו קבב רומני המוגש עם תפו"א ברוזמרין וירקות צלויים טעימות מאד ושווה בהחלט לנסות...

הריי לא באמת ביקרת ברומניה בלי שטעמת מאמה ליגה וקבב רומני ...

ולקינוח יש את המתוק הלאומי של רומניה הנקרא "פאפנש רומני" ( Romanian doughnuts with sweet cheese, sour cream and jam )

שזו למעשה סופגניה במילוי קרם כמו גלידה ורוטב שוקולד מעל מאד טעים.

אך מה שיותר גורם לך לרייר כמו אחד הכלבים של "פאבלוב", הם דווקא עוגת השוקולד בליווי קרם הוניל , ועוגת גבינה עם פירות יער ופאי תפוחים שאי אפשר היה לוותר עליהם בשום פנים ואופן.

לאורך הארוחה כולה, מנעימים את זמן השהייה במסעדה נגנים וזמרים מקומיים מסורתיים, שדואגים לשמח את כלל הסועדים ולמעשה החגיגה הזאת עושה אווירה של ארוע ולא רק אכילה, כך שמדובר בבילוי של ערב שלם שמחמם גם את הבטן אבל גם את הלב.

על הבירה אני אפילו לא מדבר...

בקיצור מקום מצוין להעביר בכיף ערב מלא שבו ניתן גם לקבל מנות טובות של אוכל טוב וגם מנה לא מבוטלת של תרבות רומנית אותנטית שמותירה רושם רב.EndFragment

אז כמו שזה נראה, ניר נהנה מאד במסעדה המרשימה הזאת , ומה שאני יכול להוסיף ולספר לכם , שהמוסד העתיק הזה שמשמש למעשה כבית בירה הוקם למעשה כבר ב 1879 ועבר גלגולים לא מעטים במרוצת השנים, אתר האינטרנט של המסעדה מביא בצורה מפורטת את סיפור המשפחה שהקימה את המקום ולחובבי האנקדוטות ההיסטוריות בהחלט שווה להציץ באתר המרשים לא פחות שחושף מסמכים וסיפורים מגלגולי המבנה והמשפחה המייסדת.

נראה לי שאני מזמין כרטיס לרומניה...

Caru cu Bere

www.carucubere.ro

Stavropoleos 5 street, Bucharest Phone: 021 313.75.60 / Mobil: 0726.282.373

מה דעתך על הפוסט?

טורף את העולם

לאכול מסביב לעולם

bottom of page