top of page

הלנה, אהבה חופשית - פראג

הלנה, הלנה, הלנה - אהבה חופשית

הלנה, הלנה, הלנה - Is good enough for me

כך זימר אריק איינשטיין הגדול את שירו של לא אחר מאשר אלתרמן על כוחה של אהבה להלנה...

כמוהו גם אני , הלנה ... לא אוכל לשכוח את הלנה ...

בחורה צ'כית מקומית , אמנם בלונדינית וצחורת עור , אך רחוקה מאד מלהיחשב כיפה.

הלנה אף עבת כרס ומלאה גם במקומות הלא נכונים , ודומה כי יכלה בקלות להביא כבוד לצ'כיה באולימפיאדה בענף הדיפת כדור ברזל או אולי אפילו האבקות רומית.

ועל אף כל זאת , ( מבלי לרמוז על האף...) שהלנה אינה היפה בנשות צ'כיה , לא אוכל לשכוח את הלנה המלצרית של מסעדת COMO שמוכיחה שוב ושוב כמה שירות טוב שבא באמת מן הלב , לעיתים בכוחו להפוך מסעדה בינונית למסעדה טובה בהחלט ששווה לבקר בה.

הלנה היא מסוג המלצריות שפשוט עושות את זה נכון. אני מניח שאף אחד לא לימד אותה , כזה דבר לא ניתן ללמד , או שיש לך את זה או שאין. ולהלנה יש את זה ובענק.

מסעדת COMO ממוקמת אולי במקום המפורסם ביותר בפראג , על הרחוב הראשי Václavské nám שבסמוך לכיכר ואצלב המפורסמת , הרחוב כמובן עמוס מסעדות , בתי קזינו ומני בתי עינוגים כאלה ואחרים ולרוב אנו נוטים לחשוב שמקום תיירותי ומרכזי כזה מטרתו היא אחת – לדפוק את התיירים ולגבות מחירים מופקעים ללא מתן תמורה הולמת.

אני שמח לבשר כי בכל מה שקשור למסעדת COMO אין הדבר נכון.

המסעדה גדולה למדיי ובעלת מקומות ישיבה לא מעטים , היא מעוצבת בטוב טעם ובאלגנטיות מעודנת.

בחרנו לשבת דווקא במרפסת של המסעדה כדי לצפות בהצגת היום של הרחוב הראשי , אגב , בעלי המקום מבטיחים באתר האינטרנט שלהם שהמרפסת שטופת שמש בימים שאלוהי השמש מפרגן לתושבי פראג .

גם בימים הקרים המרפסת מחוממת היטב ואף יש שמיכות כדי להגביר את תחושת החמימות.

כמנה ראשונה הזמנתי מרק מקומי צ'כי אשר עשוי מתפוחי אדמה , מרכיב יסוד במטבח המזרח אירופאי , מלבד תפוחי האדמה ניתן היה להרגיש גם בטטה שנתנה את המתיקות של המרק וכמובן פטריות שהעשירו בטעם יערני את המרק והפכו אותו לחוויה מחממת טעימה ומזינה במיוחד. ניכר היה שהמרק בושל זמן רב כמעין קדרה מה שהביא לכדי מיצוי הטעמים כולם יחדיו והתמזגותם במרק המשובח.

אגב , הגשתו הקלאסית של המרק , בתוך כיכר לחם, על אף שכבר אינה חדשה במחוזותינו , תמיד מוסיפה לחוויה. מסתבר שזוהי בכלל צורתו המסורתית של הגשת המרק הזה בצ'כיה.

בעודנו ממתינים למנות העיקריות הוצתו בהדרת כבוד , שני סיגרים משובחים לליווי הארוחה, הלנה , מבלי שנתבקשה ראתה את המתרחש מרחוק ומיד החליפה את המאפרה הסתמית במאפרת קריסטל יוקרתית המיועדת לסיגרים ... באחת נשמעה בשולחן אנחת התפעלות של "וואוו" בתזמון מדויק המזכיר את מקהלת צדיקוב המיתולוגית.

לאחר זמן סביר הוגשו לשולחן בזו אחר זו מבחר מנות לשולחן.

תבשיל גולש מסורתי בלוויית כופתאות צ'כיות מסורתיות – מבחינת המראה שלה , המנה הייתה מרהיבה , תבשיל גולש העשוי מבשר בקר ובצלצלים סגולים לצד מה ש

נראה כלחם ססגוני פרוס והתברר אחר כך ככופתאות המקומיות , (Carlsbad dumplings ) גם טעמה היה משובח , הרוטב היה סמיך ועשיר בטעמים , ניכר היה השימוש בפפריקה כמובן הוא בושל זמן רב במיצים של עצמו, נתחי הבשר היו רכים ועסיסיים ובהחלט היה טעים מאד. מה שהיה מעניין יותר הוא להבין את מטרת אותן כופתאות שנראות כמו פריכיות אגב ,וטעמן עוד גרוע מכך ,ברור איפה כי מטרתן לספוג את הרוטב .

ובכן , איך לומר ... אני הייתי מעדיף את הגרסה האיטלקית ( ניוקי ) או אפילו מחית תפ"א לצורך כך.

הכופתאות הללו פופולאריות מאד במטבח הצ'כי ויש להן לא מעט גרסאות באזור , אוסטריה , הונגריה וסלובניה. במנות היום הם משמשות כתוספת אך באזורים העניים יותר הם נחשבו למנות עיקריות זולות ומזינות עתירות קלוריות.

מנה נוספת שהגיעה לשולחן הייתה מנת סטייק פילה בקר אירי בליווי טוגנים וירקות בגריל – הסטייק הושרה

במרינדה של עשבי תיבול טרם עלייתו על הגריל ונעשה במידה מדויקת על פי בקשתנו ( מעט יותר ממדיום ) , הסטיק היה עסיסי וטעים אך היה קטן למדיי למרבה הצער. טעם הצלייה בגריל הורגש גם בירקות הצלויים שהוגשו כתוספת וניכרת עבודתו המקצועית של השף. הטוגנים היו מיוחדים , בטכניקה שלא כל כך הובנה לי נוצרו חללים בתוך רצועות תפוחי האדמה מה שהביא לפריכות מקסימאלית והפכה צ'יפס פשוט לצ'יפס פשוט מעולה.

נתח סלמון טרי בלוויית אורז יפני וירקות בטריאקי הייתה המנה הכי פחות מוצלחת במסעדה .

נתח הדג אמנם היה מושלם , יש נטייה בהרבה מקומות לייבש את הדג עד מוות , דווקא פה הצלייה הייתה מדויקת והדג היה עסיסי , לצערי בדומה לסטייק , הנתח היה קטן מדיי. האורז שהוכרז יפני , לא הזכיר במאומה יפניות כלשהי ואפילו היה יבש ומשעמם , הירקות בטריאקי היו קריספיים וטובים אלמלא כמות גדולה של בטריאקי שהמליחה אותם יתר על המידה. כמובן שערבוב האורז עם הירקות שיפר במעט את המצב אך עדיין המנה בסיכומו של דבר הייתה בינונית בעיקר בשל התוספות.

הגיע זמן החשבון , והלנה החייכנית הגיעה עם החשבון ובידה שני פרחי גרברות לגברות של השולחן.

אין זה סיום מושלם לערב קסום במסעדת COMO שבסה"כ הייתה חוייה מאד נעימה וטעימה ולא מעט בזכות הלנה ...

חמודה הייתה הלנה לא הייתה יפה ממנה וכעת לא תכירנה כי הכל בגלל הצנע

( נ. אלתרמן )

סוגרים חשבון (1-10)

אחוזי סיכוי ביקור חוזר 80.2%

שירות

  • הושבה – ( מהירות התייחסות ,הושבה , הגשת תפריטים , פתרון בעיות) – 10

  • נוחות הסביבה ( נוחות הכיסאות, מרפסת , אינטרנט , ניקיון, אווירה , עיצוב ) 9

  • נוחות התפריט – ( חלוקה לקטגוריות , עומס , עיצוב , סימונים מיוחדים) - 8

  • מקצועיות המלצר – ( בקיאות בתפריט , צפיית צרכים , אדיבות , פתרון בעיות ) –10

איכות

  • טעמי המנות – ( טריות , טעמים , איכות ) - 7

  • יצירתיות – ( עד כמה הביאו בשורה חדשה ) - 7

  • הגשה ונראות – ( איך נראות המנות המוגשות) -9

הוגנות

  • רמת מחירים - 7

  • נדיבות המנות - 7

www.comorestaurant.cz

Mediterranean Restaurant & Café Václavské náměstí 45 110 00 Prague 1

מה דעתך על הפוסט?

טורף את העולם

לאכול מסביב לעולם

bottom of page