top of page

"מי יודע מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה"-פראג

לא יודע מה אתכם , אבל כשאומרים לי זברה , הדבר הראשון שעולה לי לראש זה מוטי קירשנבאום , סוואנה באפריקה , אימפלות , נמרים ופלמינגו ... מה שבטוח לא עולה לי לראש זה שזה שם מתאים למסעדה שמתהדרת במטבח אסייתי איכותי שמביא טעמים ממדינות כמו תאילנד , וייטנאם , סין ויפן.

אבל אם זה מה שבעלי מסעדת זברה בפראג בחרו לעשות אז מי אני בכלל?

המסעדה מרהיבה ביופייה והעיצוב שלה מודרני ומיוחד עם נגיעות אסיאתיות בטוב טעם ממש.

אלמנטים של במבוק מעוצב פזורים בפינות שונות ברחבי המסעדה וכמובן גם מקומו של בודהא לא נפקד בין אם בפסלים ובין אם באיורי קיר מרומזים . נכון זה אולי נשמע מצועצע אבל תאמינו לי שמעצב המסעדה עשה עבדה מעולה וידע לאזן בין הקיטש האופייני למזרח הרחוק לבין הקלאסיקה האירופאית.

למסעדה יש גם מרפסת שמצוידת כמובן במחממים , דבר נחוץ בקור המקפיא של פראג ומקומות הישיבה ממש בקו הראשון אל מול שוק התיירים , כך שגם "הסרט" שלעינכם בעת הסעודה הוא סרט מעניין במיוחד הכולל מיקוחים מעודנים בין המוכרים לקונים. האווירה נעימה ושקטה למדיי ורק צחוקה המרושע של בובות המכשפה אשר מוצעות כאן למכירה בכל חנות מפרות את הרגע הקסום.

התפריטים הוגשו לשולחן , על אף המגוון הלא קטן שיש למסעדה להציע התפריט היה מעוצב בצורה מעולה , עם הסימונים הנחוצים שעושים סדר לכל סועד אשר מחפש מנה צמחונית , חריפה , או המלצת השף. בנוסף יש גם סימונים מאד ברורים וצבעוניים של ארץ המוצא של המנה , כך הסועד יודע אם הוא בחר מנה יפנית , סינית או אינדונזית.

החלטנו 4 הסועדים בשולחן לעשו הזמנה קולקטיבית שהכל מגיע למרכז השולחן וכך כל אחד יכול לטעום ממגוון המטעמים שיש למסעדה להציע.

הזמנו דים סאם מאודה ברוטב נוסח סין , ספרינגרולס טופו וירקות גם הוא בנוסח סין , סלט פפאיה ירוקה שבא מווייטנאם , אורז מטוגן עם ירקות תאילנדי , מנת נודלס נוסח בנגקוק , ותבשיל קארי שמגיע עם אורז בצד שגם הוא בא מהכיוון הסיאמי.

בעת ההמתנה למנות שיגיעו שתינו לנו בירה מקומית , וקיווינו לטוב מאחר והציפיות בהחלט היו גבוהות. יתכן שהעובדה שבחרנו לשבת דווקא בחוץ ולא בתוך המסעדה , היא זו שגרמה לשירות להיות קצת פחות מהודק ורציני ממה שניתן היה לקבל .

היה קשה לקבל את תשומת ליבם של המלצרים וכל בקשה מצדנו לוותה במאמצים נואשים לעזרה ונפנופי ידיים כאלו שמזכרים את אותם אנשים שמכוונים את המטוס אל עבר החנייה שלו בטרמינל.

אך מלבד זאת השירות היה בסדר , לא עילוי גדול אבל לחלוטין משביע רצון .

המנות הגיעו לשולחן בזו אחר זו , והשולחן התמלא בצבעים , ריחות וטעמים ולרגע שכחנו שאנחנו בכלל בפראג.

Dim sum - הגשת הדים-סאם הייתה יפה ביותר, ואלגנטית מאד בהתאם לעיצוב המסעדה. הוא הוגש בצורה המסורתית עם כלי האידוי שלו העשוי מבמבוק כמובן כאשר בתחתיתו עליי חסה שטרתן למנוע את הידבקות הכיסונים . הכיסונים היו חמים וריחניים וטעמם היה מצוין. ניכר היה להרגיש את הטופו שטוגן וקיבל את טעמי הרטבים עימם הוקפצו הירקות שבמילוי. גם הבצק נעשה באופן מושלם והמנה מוצלחת מאד , חבל היה ,שהיו רק 5 כיסונים לא גדולים יותר מדיי.

Spring roll – עכשיו צריך לעשות איזה סדר קטן בכל מה שקשור לשאלה מיהו אגרול ומהו ספרינגרולס... ברור שרבים עושים מיקס ושמעתי כבר כל מני גרסאות שונות ומשונות. העובדה היא דיי פשוטה , ספרינגרולס זו הגרסה המקורית האסיאתית המוכרת , העשוי מבצק דק כל כך עד כמעט שקוף ולרוב עשוי מאורז או מקמח דק . לעומת זאת מה שאנחנו מכירים כאגרול עשוי מבצק עבה הרבה יותר וכולל בתוכו לרוב ביצה , מכאן גם שמו Egg rolls . האגרול נפוץ בעיקר במקומות מערביים במיוחד כמו ארה"ב ומדינות צפון אמריקה ונולד במאה ה 19 משום הצורך להזין את פועלי הרכבת האסיאתיים במזון שתואם לחך שלהם , כך נוצר מזון הפיוז'ן הזה אגרול.

על כל פנים האגרול בZebra היה מצוין , הוגש חם ופריך , המילוי היה נימוח בפה ומה שהקפיץ את המנה בעוד כמה רמות למעלה ללא צל של ספק היה רוטב הצ'ילי המתוק שפשוט עשה אסיסט מופלא למנה. כמובן שמרנו את הרוטב גם לחיזוק המנות האחרות .

Green Papaya salad – אני מאד אוהב סלט פפיה וייטנאמי, במזרח הם מכינים אותו עם מכתש ועלי ובדרך של כתישה הם מוציאים ממנו את המיצים של הפפיה. אני יודע שיש אנשים שנרתעים מפפיה , אבל זה נובע בעיקר מפני שמה שהם מכירים כפפיה זה את הפרי הכתום שטעמו שנוי במחלוקת . אבל פפיה ירוקה היא סלט רענן שהטעמים בו נעים בין חמיצות מתיקות וחריפות ברמה כזאת או אחרת . במזרח הם מוסיפים למנה הזאת גם סרטנים שחורים קטנים ף כאלו שאנחנו מכירים בסלעי חופי הים של ארצנו , בילדותנו קראנו לסרטנים האלו גרשונים... אלוהים יודע למה .

המנה הגיעה לשולחן במלוא הדרה , נראתה רעננה ומזמינה ללא ספק , אני מאלה שאוהבים לאכול עם צ'ופסטיקס בעיניי זה מעצים את החוויה. הסלט אכן היה רענן וטעים , מלבד פפיה ירוקה הוספו אליו מלפפונים , כוסברה , עלי מנטה ובצל ירוק וסגול קצוצים ועיטור של זרעי שומשום שחורים ולבנים. אך הסלט לא היה דומה למה שהכרתי מהמזרח הרחוק היו חסרים בו טעמים אופייניים של מתיקות שמגיעה לרוב מהסוכר , מליחות שבאה או מסויה או משמן הדגים והצדפות וגם שמן שומשום שסוגר סופית את החוויה של הסלט.

Thai fried rice – אורז מטוגן עם עוף בסגנון תאילנדי היא אחת מהמנות הפופולאריות ביותר בתאילנד. המנה הגיע בקערה מאד גדולה ובנדיבות . המנה פשוט הייתה גדולה מאד !

המנה הייתה בעלת טעמים אסייתיים מרומזים למדיי והיה צורך לחזק מעט את הטעמים בעזרת הרוטב ששמרנו בצד מהספרינגרולס. האורז היה יותר מאודה מאשר מטוגן או מוקפץ אך הדבר כלל לא פגע באיכותה של המנה שהייתה טעימה מאד ,אם כי לא היה מזיק להוסיף לה מעט יותר ירקות שללא ספק היו יכולים לספק לה יותר רעננות וקריספיות.

Bangkok noodles – המנה המיוחדת הזאת סודה באטריות האורז המיוחדות. האטריות רחבות יותר ממה שאנחנו רגילים להגדיר כאטריות , הן בשרניות מאד ולכן הטעמים של המנה נספגים בהן בקלות.

גם מנה זו הוגשה ברוחב לב גדול גם בכמות העוף שנותר עסיסי ומלא מיצים וגם בכמות הירקות במנה שנשארו פריכים ולא הפכו לסמרטוטיים כמו שהרבה פעמים ניתן לראות .

Green curry – יש שני סוגים עיקריים של קארי, ירוק ואדום, אם תתעקשו אפשר גם למצוא קארי צהוב. הקארי הוא למעשה תערובת תבלינים אסייתית שמגיעה בצורה של משחה ועשויה מכל מני שורשים , עלים וצמחים במטבח התאילנדי , שורש גלאנגה , לימון כפיר , למון גראס ועוד.

כמעט בכל מנה תאילנדית יש הרכב כזה או אחר של מחית קארי.

הקארי התאילנדי שונה לגמרי מהקארי ההודי גם בטעמיו גם בצורתו ואין קשר בין שני הדברים.

המנה שהוגשה גם היא הייתה נדיבה ועשירה בירקות רבים , במקרה הזה ביקשתי מנה חריפה במיוחד כך שלא הייתי צריך להוסיף דבר מלבד הערבוב של הרוטב באורז שהוגש לצידו ומטרתו לספוג את הטעמים והרוטב ופשוט להשביע.

בסה"כ החוויה במסעדת הזברה הייתה נעימה וטובה , היא נתנה לנו תזכורת למה אנחנו הישראלים אוהבים להגיע ולבקר במזרח הרחוק. הנדיבות , הצבעוניות הריחות והטעמים פשוט עושים לנו את זה . במקרה של מסעדת זברה בה המנות העיקריות גם גדולות ונדיבות במיוחד הדבר היחידי שרצינו לעשות בסוף הארוחה הוא לפתוח כפתור וללכת לתנומת צהריים , עכשיו ברור לגמרי מדוע ולמה לובשת הזברה פיג'מה.

( סוגרים חשבון (1-10

79% אחוזי סיכוי ביקור חוזר

שירות

  • הושבה – ( מהירות התייחסות ,הושבה , הגשת תפריטים , פתרון בעיות) – 10

  • נוחות הסביבה ( נוחות הכיסאות, מרפסת , אינטרנט , ניקיון, אווירה , עיצוב ) 10

  • נוחות התפריט – ( חלוקה לקטגוריות , עומס , עיצוב , סימונים מיוחדים) - 9

  • מקצועיות המלצר – ( בקיאות בתפריט , צפיית צרכים , אדיבות , פתרון בעיות ) –7

איכות

  • טעמי המנות – ( טריות , טעמים , איכות ) - 8

  • יצירתיות – ( עד כמה הביאו בשורה חדשה ) - 7

  • הגשה ונראות – ( איך נראות המנות המוגשות) -8

הוגנות

  • רמת מחירים - 8

  • נדיבות המנות - 7


www.zebranoodlebar.cz

Melantichova 5, Prague 1, at the Havelská market

www.youtube.com/w

מה דעתך על הפוסט?

טורף את העולם

לאכול מסביב לעולם

bottom of page