top of page

"מהירות הבול (bowl)" - טורונטו

אני מת על טורונטו... פשוט אוהב את העיר המיוחדת הזאת.

יש משהו בשלווה הצפון אמריקנית הזאת ,בשונה מניו יורק הסואנת למשל, שגורם לי להכניס הרבה אוויר לריאות ולנשוף בכיף , כאילו הכנסתי עכשיו מנה הגונה של ונטולין למערכת הנשימה שלי.

לטורונטו יש קצב משל עצמה. אולי זה נובע בשל העובדה ש 8 חודשי השנה המקפיאים, בעיר שלא רק מקפיאה את האנשים , העצים והנופים אלא גם את הקצב.

אני לא יודע כמה מכם יודעים, אבל בשל המיקום בקו האורך הצפוני שלה , טורונטו היא אחד המקומות הקרים ביותר שהכרתי בעולם כולו בתקופת החורף, ( לעיתים מגיע למינוס שלושים ) ולכן רוב מרכז העסקים הראשי שלה חבוי ממש מתחת לאדמה במעין צמתים תת קרקעיים לקניונים , מלונות , לרכבות ולמרכזים השונים ברחבי העיר.

אגב , בחודשי הקיץ טורונטו היא מקום שמח במיוחד. כולם יוצאים לחגוג את השמש מתארחת לזמן קצר , פסטיבלים והופעות ותחושה ממש שמחה שהקנדים מאושרים לציין.

וכמו בארה"ב גם טורונטו המעודנת הינה מקום שבו תרבויות שונות ומשונות מוצאים להם מקום נוח להתקיים בשלווה שאנחנו כאן בג'ונגל המזרח תיכוני יכולים רק להתקנא בו. וכפי שכבר ידוע , הביטוי החזק ביותר לפלורליזם תרבותי עשיר הוא באמצעות אוכל.

טורונטו היא לונה פארק של תרבויות טעמים ומסעדות אתניות. למבקרים בטורונטו יש את ההזדמנות לחוות מגוון עשיר של טעמים מוכרים יותר או פחות , החל מאוכל הודי , תאילנדי , סיני ווייטנאמי , דרך אוכל איטלקי ויווני ועד טעמים פחות מוכרים של האזורים הקאריביים כמו ג'מייקה ודומיניקנה .

הפעם בחרתי לבקר דווקא במסעדה אסיאתית בשם "ASIAN BOWL " מסעדה שנמצאת ברחוב המרכזי של טורונטו , ברחוב Yonge הסואן והמלא במסעדות , חנויות ותנועת ההמון.

המסעדה מגדירה את עצמה כתאילנדית , סינית ווייטנאמית והאמת היא שהעיר מלאה במסעדות מהסוג הזה , אבל משהו גרם לי לרצות להיכנס דווקא לשם.

הגעתי למקום בשעות הצהריים העמוסות , המסעדה הייתה מפוצצת ! לא היה שולחן אחד פנוי ונאלצתי להמתין זמן מה כדי לקבל שולחן .

לאחר כ 3 דק' המתנה , זמן סביר בהחלט , אכן הושיבו אותי במסעדה ו"השליכו" עליי תפריט בחטף. אין שום דרך אחרת לתאר את צורת קבלת הפנים הזו מלבד "השליכו".

מוזר היה בעיניי שמקום מלא כל כך החזיק במקום רק שני מלצרים שיתפעלו את כל ההמולה הזאת מסביב, אבל אמרתי לעצמי , אם יש פה כ"כ הרבה אנשים יתכן כי יש סיבה מוצדקת .

מלא תקווה שמתי פעמי אל עבר השולחן שהוקצה לי. העיצוב במקום תאם לחלוטין את אווירת חדר האוכל הקיבוצי הרועש במקום. עיצוב פשוט ונקי , ומלבד פסל בודהא על הדלפק בכניסה אין סימנים אסייתיים מובהקים שתורמים לאווירה האסייתית.

מה שכן תרם לאווירה האסייתית היא העובדה שהרכב הסועדים במקום היה מעניין 50 אחוז אסייתיים מאומות שונות ויתרת השלם עמים אחרים.

כאמור , האווירה הייתה מלחיצה למדיי , רועשת ומסכי הטלוויזיה על הקירות ששידרו בייסבול היו עדות נוספת לכך שבכל זאת אני נמצא בצפון אמריקה.

המלצרים התזזיתיים התרוצצו בין שולחנות המסעדה וניסו במהירות שיא לתת סוג של שירות , היה נראה כאילו הלקוחות מפריעים להם ,מיותר לציין שלא ממש יכולתי לבקש המלצה מתוך התפריט.

מזלי היה שהתפריט דווקא בנוי בצורה מושלמת .התפריט מחולק בצורה מעולה, כאשר יש סימנים ברורים למנות צמחוניות , חריפות , מומלצות ואפילו מנות ללא גלוטן.

סוף סוף , לאחר נפנופי ידיים של מישהו שנושם את נשמתו האחרונה בטביעה בלב ים , הגיע אליי מלצר חייכן ותזזיתי לקחת הזמנה.

הצלחתי להשחיל כמה התלבטויות ומרוב לחץ זרמתי עם מה שיוצא...

מה שיצא הוא מרק טום יאם למנה ראשונה , לאחריו דים סאם ממולא בירקות ולמנה עיקרית מנה של טופו ירקות מוקפצות. הדגשתי שאני רוצה תחילה מרק , אח"כ דים סאם ולבסוף את המנה העיקרית כמובן.

במהירות בזק מפתיעה במיוחד , אולי דקה וחצי לאחר ביצוע ההזמנה הגיע לשולחן המרק , לא הספקתי להגיד למון גראס ומנת הדים סאם הגיעה לאחריה ... 3 דקות אחר כך הגיעה המנה העיקרית.

מצאתי את עצמי עם שולחן מוקף בשלוש מנות מבלי להתחשב בכלל באם סיימתי את המנה הקודמת, המנות פשוט חיכו על השולחן , התקררו התייבשו וחיכו לתורן.

מבחינתי ,זהו הביטוי המובהק ביותר לחוסר כבוד בשירות. במילים אחרות הרגשתי שאמרו לי , "קח , תאכל זריז ותפנה את השולחן ..."

Thai tom yum- המרק הוגש בקערה סבירה ביותר למחיר, (יש אפשרות לקחת את המרק כמנה עיקרית ואז הקערה גדולה הרבה יותר)

המרק צבעוני ומלא בטעמים אסייתיים , ובסה"כ טעים , אך בהחלט לא ניתן לומר שהוא דומה למקור התאילנדי . המרק מתוק מידיי , לא מספיק חמוץ יש בו מרכיבים שבד"כ לא נהוג למצוא כמו אננס וסלרי ויותר מכך אין זכר למרכיבים המובהקים של מרק טום יאם כמו שורש הגאלאנגה ולימון הכפיר , אבל באמת , סה"כ מרק טעים.

Vegetable Dumplings – את הדים סאם או הדאמפלינגס ניתן לקבל מאודים או מטוגנים, אני בחרתי אותם מאודים. לשולחן הגיעה מנה יפה מבחינה חיצונית שכן מראה הכופתאות הוא פשוט מעשה אומנות .

הבצק העשוי מקמח אורז היה מושלם ועשוי נכון, אל דנטה אם תרצו, לא בושל מידיי והוצא בדיוק בזמן ממכשיר האידוי , לעמת זאת המילוי היה אנמי ומשעמם למדיי .

למזלי רוטב צ'ילי שהוגש יחד עם המנה עזר קצת לשפר את הטעמים . בניסיון להעשיר את הטעמים רציתי להוסיף מבחר רטבים שלרוב מוגשים במסעדות אסייתיות באופן אוטומאטי כמו פלפל מלח במסעדות מערביות ,כמו סויה, טריאקי או אפילו רוטב צ'ילי אסייתי חריף .

אחרי שנואשתי מלקרוא למלצר בניסיון לקבל איזה רוטב נוסף לרפואה , קמתי באופן עצמוני מהשולחן ולקחת לדי את מבחר הרטבים שחשבתי לנכון להוסיף כדי לשפר קצת את הטעם.

Tofu veggie stirfry – תבשיל טופו ירקות מאודה ומוקפץ בליווי של אורז יסמין . צ'או מין , ברוקולי , כרוב , גזר פטריות וטופו מטוגן שעברו תחילה ביול מוקדם קצר ואח"כ הקפצה קצרה על הווק הוגו לי בהדרת כבוד כמנה עיקרית.

האורז כמובן עשוי היטב , אוי לה למסעדה אסייתית שלא תדע להגיש אורז מושלם שכן זהו המזון העיקרי ביבשת.

מבין הירקות הצ'או מין היה הטעים מכולם , ניכר היה טעם הצריבה במחבת שנתנה לו מצד אחד טעמים ומצד שני השאירה אותו רענן ופריך. המנה בסה"כ הייתה נחמדה אסטטית ובעיקר מזינה. לא היו בשורות גדולות במנה הזאת , על כל פנים.

לסיכומו של דבר , החוויה במקום הייתה חוויה ממוצעת מינוס ומהירה באופן מיוחד . מהרגע שבו נכנסתי למסעדה ועד שיצאתי ממנה עברו בדיוק 22 דקות מה שמחזק את התחושה שלא הייתי אורח רצוי אלא עוד עובר אורח רעב שחלף בסרט הנע של המטבח האסיאתי במסעדת The Asian bowl .

סוגרים חשבון (1-10)

אחוזי סיכוי ביקור חוזר 58.4%

שירות

  • הושבה – ( מהירות התייחסות ,הושבה , הגשת תפריטים , פתרון בעיות) – 7

  • נוחות הסביבה ( נוחות הכיסאות, מרפסת , אינטרנט , ניקיון, אווירה , עיצוב ) 5

  • נוחות התפריט – ( חלוקה לקטגוריות , עומס , עיצוב , סימונים מיוחדים) - 9

  • מקצועיות המלצר – ( בקיאות בתפריט , צפיית צרכים , אדיבות , פתרון בעיות ) –4

איכות

  • טעמי המנות – ( טריות , טעמים , איכות ) - 6

  • יצירתיות – ( עד כמה הביאו בשורה חדשה ) - 5

  • הגשה ונראות – ( איך נראות המנות המוגשות) -5

הוגנות

  • רמת מחירים - 7

  • נדיבות המנות - 6

www.asianbowl.ca

271 Yonge St, Toronto, ON M5B 1N8

מה דעתך על הפוסט?

טורף את העולם

לאכול מסביב לעולם

bottom of page