top of page

אדיס אבבה בשדרה העשירית -ניו יורק

הפעם הראשונה שבה התוודעתי לאוכל אתיופי הייתה כאשר אלמז , חברה לעבודה בתקופה בה הייתי דייל אוויר, לא יכלה עוד לעמוד בלחץ שהפעלתי עליה והסכימה להזמין אותי באחד מצהרי שישי לבית הוריה כדי לחוות את הטעמים שהיו זרים לי עד אז.

אני זוכר שעיקר ההתמהמהות נבעה מהביישנות המפורסמת של העדה האתיופית , אבל לאחר שהבטחתי לעזור במטבח , אמה של אלמז , התרצתה ועד מהרה מצאתי את עצמי קולף בצל וחוקר בסקרנות ובדמעות אודות התבלינים עם השמות המוזרים כמו "ק'מם" , שזו משחה של תבלינים , "ראס אל חנות" של האתיופים אם תרצו , או "טומטומו" , תבשיל עדשים , ועוד שמות שיותר מאשר קשה לבטא אותם , קשה לזכור את שמם.

הארוחה נחרטה עמוק בזיכרוני כחוויה מיוחדת וטובה .שנים אח"כ חיפשתי מקום שבו אוכל להיזכר בצבעים בריחות ובעיקר בטעמים המיוחדים.

לאחר כמה שנים נתקלתי באלמז שסיפרה לי על מסעדה אתיופית מצוינת שנמצאת בניו יורק , כמובן שמיד הלכתי לבדוק ומאז מסעדת "מסקרם" שפירושה למעשה הוא חודש 9 , כלומר כמו ספטמבר של האתיופים.

מסקרם נמצאת ברחוב 47 ממש בצמוד לשדרה העשירית במנהטן.

איך שנכנסים למסעדה , כבר מרגישים את המעבר שבין הרחוב האמריקני אל הצבעוניות האתיופית.

המסעדה מעוטרת בתמונות אפריקניות ובאלמנטים אתיופים , כמובן שהמוסיקה במקום בהתאם ומכניסה את המבקרים בה לתחושה שהנה אדיס אבבה זה כאן.

העיצוב פשוט למדיי , לא ניכרת השקעה מרובה בתחום הזה , אבל זה בהחלט מספיק כדי להתוודע לאוכל אתיופי שמין הסתם מתאים יותר לחך המערבי.

מבין התפריט שהוצע לי , בחרתי את מנת ה-"קומבו" הצמחוני , מנה שבתוכה יש מספר תבשילים שונים ללא בשר או עוף. האופציה הזאת מאפשרת לי למעשה לחוות מספר תבשילים רב במחיר של מנה אחת.

לאלו שרוצים לאכול בשר כמובן שיש מנה זהה הכוללת בשר טלה עוף ובקר.

בנוסף הזמנתי "קאריה" שכמה שזה פשוט ככה זה טעים. מדובר בפלפל חריף ירוק חי ממולא בקוביות של עגבנייה ובצל קצוץ בתיבול של חומץ מעודן.

כמובן ששתייה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה ולכן הזמנתי בירה אתיופית בכלל לא רעה ולמען האמת גם דיי חזקה .

המנה שלי הגיעה לשולחן.

מבחר של תבשילים צבעוניים שהדיפו ריחות מעניינים . התבשילים על אף שהם מתובלים בתבלינים רבים, הרבה יותר מעודנים מתבשילים ההודים ששם או שאוהבים או שלא...

התבשילים השונים מגיעים במגש נירוסטה על האינג'רה עצמה ובינהם ניתן למצוא דברים שעין בלי מזויינת יכולה לזהות כמו תבשיל כרוב תפ"א וגזר בשום ג'ינג'ר וקארי צהוב וגם תבשילים פחות ניתנים לזיהוי כמו Miser a lech – תבשיל עדשים חצויות וצהובות מושרות בקארי אתיופי (ק'מם) ומבושלות בבישול קדירה עד לשלמות. Miser Wat – עוד תבשיל עדשים חצויות המבושלים בשום ושמן זית עם תערובת תבלינים קצת שונה אשר מעניקה לתבשיל טעם שונה ממה שמוכר לחך המערבי. shro wat – הוא תבשיל מיוחד נוסף המורכב מגרגרי חומוס מבושלים וכמעט טחונים או יותר נכון שבורים.

על אף שחלק מהתבשילים נראים דומים טעמם שונה לגמרי האחד מהשני ורק הכתיבה עכשיו עליהן מעלות בי ריר ורעב גדול .

האינג'רה אותה פיתה מחמצת שמזכירה לרבים את הלחוח התימני אך חמוצה ממנו בהרבה היא כלי העבודה איתו יש לאכול ולעבור את החוויה.

השיטה הנכונה היא לאכול בידיים כמובן , לתלוש פיסה מהאנג'רה שמשמשת כאמור כצלחת לאחוז בקצות האצבעות ( עד פרקי האצבעות הראשונים) לעטוף את התבשיל ולפה...

טכניקה פשוטה וטעימה להפליא!

סוגרים חשבון (1-10)

אחוזי סיכוי ביקור חוזר 84.7%

שירות

  • הושבה – ( מהירות התייחסות ,הושבה , הגשת תפריטים , פתרון בעיות) – 10

  • נוחות הסביבה ( נוחות הכיסאות, מרפסת , אינטרנט , ניקיון, אווירה , עיצוב ) 6.5

  • נוחות התפריט – ( חלוקה לקטגוריות , עומס , עיצוב , סימונים מיוחדים) - 8

  • מקצועיות המלצר – ( בקיאות בתפריט , צפיית צרכים , אדיבות , פתרון בעיות )–8

איכות

  • טעמי המנות – ( טריות , טעמים , איכות ) - 9

  • יצירתיות – ( עד כמה הביאו בשורה חדשה ) - 9

  • הגשה ונראות – ( איך נראות המנות המוגשות) -8

הוגנות

  • רמת מחירים – 8.5

  • נדיבות המנות – 8.5

Meske

468 W 47th St, New York, NY 10036

+1 212-664-0520

מה דעתך על הפוסט?

טורף את העולם

לאכול מסביב לעולם

bottom of page