top of page

העישון מותר בהחלט - המעשנה


אני אוהב בשר ותמיד מחפש מקום טוב לזלול בו ושמחתי שטרנד עישון הבשר הגיע לארצנו הקטנטונת אבל לגלות שנפתחה מסעדת עישון בשרים ממש ליד הבית זו כבר חגיגה וכך ביום בו פוטרתי מהעבודה מצאתי את עצמי מבקר לראשונה במעשנה במושב ינוב (אי שם בעמק חפר בין נתניה לכביש 6).

באותו ביקור ראשון הגענו, אשתי ואני, לעיסקית צהריים והזמנו את "המנה האיכרית". אשתי זללה צ'וריסו ואני שוק אווז, שהיה כל כך מוצלח שמצאתי את עצמי מצטלם עם השאריות בפה ומכיוון ששנינו פליאוליתים ביקשנו תוספת שתתאים לתפריט דל פחמימות וגילינו שפרט לסלט יש גם ירקות מעושנים נהדרים (כרובית, סלק, בטטות, תפו"א, בצל...) שליוו את הארוחה בצורה מושלמת.


ההצלחה של אותו ביקור הולידה ביקור נוסף – ערב נופלים (לא הייתי המפוטר היחיד) וכך נפגשנו 9 גברים רעבים לסעודה בת 5 נתחים ששודרגה מהר מאוד ל 7 נתחים עם הרבה אלכוהול (יש עארק בטעמים) והרבה כייף (זיו בחר צוות מצויין). הנתחים כולם עברו ביקור ארוך במעשנה ואז הגיעו אלינו לצלחת- אסאדו, צוריסו, סינטה, פיקניה, אנטריקוט, בריסקט (אני לא משתגע מהנתח הזה אבל מסתבר שהוא נחשב ללהיט) ואפילו הודו. כל המנות מגיעות לפלטות מחוממות במרכז השולחן ולא היה אחד שלא מצא לעצמו את הנתח החביב עליו. צריך לזכור כי בכל יום תתקלו במנות שונות בהתאם למה שנכנס למעשנה אבל אם נפלתם על יום בו יש נתח קצבים – אל תוותרו, הטעם הנהדר של הנתח הזה והעישון הופכים אותו לרך וטעים במיוחד. ואם אתם בעניין אז גם יש קינוחים מתוקים בסוף כולל מוס שוקולד ללא סוכר, בננה מעושנת ואגס שיכור (גם בזה חטאתי).

לא מזמן קיימנו ערב נופלים שני וגילינו שאם כל היושבים בשולחן מפקידים את הטלפון הסלולרי, מקבלים 5% הנחה על התפריט – אני ממליץ על כך בחום וזה ללא ספק שידרוג נחמד לחוויה וגם נעים בכיס.

אז מה אהבתי ומה פחות?

אני פחות מתחבר לנתחים הרזים – לדעתי הם פחות מעניינים ולעיתים יבשים (ע"ע בריסקט וההודו). תנו לי שומן ואני אהיה שמח ולכן אני יכול להמליץ בחום על האסאדו, האסאדו טלה המצויין והפיקניה- אלה הנתחים שלעולם לא נפלתי איתם במעשנה (אהבה מיוחדת לאסאדו טלה). בכלל יש לזכור כי אעפ"י שהמקום נפתח בצהריים, ישנם נתחים שעדיין צריכים זמן במעשנה ולכן עדיף להתייעץ עם המלצר אעפ"י שהגריל מן לא יוציא נתח שעדיין לא מוכן.


בשנה האחרונה ביקרתי במעשנה די הרבה (קל"ב) בתירוצים שונים: יומולדת לאמא, מפגש חברים עם הילדים, עיסקית עם חברים, צהרים עם האישה וכמובן "לא הכנתי כלום לצהריים".

עוד טיפ קטן לסוף – אל תאכלו את הצי'מיצ'ורי עם הבשר, הוא מספיק טעים גם עם מזלג.

המעשנה - מושב ינוב

www.hamaashena.co.il

09-8945118

מה דעתך על הפוסט?

טורף את העולם

לאכול מסביב לעולם

bottom of page